Pas på kroppen

Hvis du er typen, der træner rigtig meget og elsker at holde din krop kørerne, så skal du passe på kroppen. Det er godt, at du træner, så du kan holde dig sund og aktiv – men det kræver også meget. Det at være aktiv kan godt være hårdt, især hvis du er nybegynder i faget. Det er derfor vigtigt at du ikke overbelaster din krop, så dit gåpåmod forsvinder. Du skal finde en god rytme og balance, som fungerer for din hverdag.

Overskud i hverdagen

Udover at ens fysisk og psykisk helbred bliver forbedret vil der også være andre goder. Det at være aktiv i hverdagen vil resultere i fornyet energi og større overskud. Det at have overskud i sin hverdag, skaber stor glæde både for dig og din familie. Det er desuden også godt at komme lidt ud af hjemmet og få hovedet på lidt andre tanker end arbejde og praksis gøremål i hjemmet. Det mentale velvære er vigtigt, så man kan fungere til dagligt. Så sæt din yndlingsmusik på og gå en dejlig tur, hvilket er godt for både kroppen og hovedet.

Husk at restituere

Selvom man nemt kan blive grebet i at bevæge sig hele tiden, skal man huske at finde en fin balance, som vil fungere for dig. Det er vigtigt at du får slappet af og restituere mellem dine træningsdageså det hele ikke er spildt arbejde. Hvis du har ømme muskler, er det ikke lige altid motivationen der hiver en ud. Hvis du træner for meget uden pauser og afslapningsdage kan det resultere i skader, som vil lede til større hviledage og eventuelt spildte dage. Skader kan have en stor varighed og er bestemt ikke noget man ønsker. Det kan bremse dine muligheder for, hvordan du kan bevæge dig. Det kan i værste fald resultere i at du har en permanent skade, som du skal lærer at leve med. Det er bestemt ikke noget man ønsker som sportsudøver, eller dig som nyder en god lang gåtur.

Det er derfor med stor fordel at benytte en massagestol, hvor dine muskler kan blive massageret. Her kan du også udnytte tiden til at få slappet godt af med en god bog og bare nyde massagen uden de store tanker på den stresset hverdag.

Så spænd dine snørebånd og nyd at bevæge dig, men forglem ikke at restituere mellem dine træningsdage. Det kan have store konsekvenser, hvis du ikke får dette gjort.