Oplever du søvnproblemer?

Størstedelen af den danske befolkning lider af søvnproblemer, men det er uden at folk forstår hvorfor eller ved, hvad de kan gøre ved det. Der findes nemlig flere ting, som kan hjælpe lige netop dig, som lider af søvnproblemer. Du føler sikkert, at du har prøvet det hele, men det kan jo være, at du kan blive inspireret af vores lille inspirationsindlæg. Vi giver i hvert fald vores bedst råd til dig, som oplever de træls og trættende søvnproblemer.

Hvad bør du starte med?

Du skal altid være beroliget lige inden du skal til at falde i søvn. Det betyder, at du ikke må være fysisk aktiv lige inden du skal sove og falde til ro. Din krop er nemlig på det tidspunkt fyldt med energi. Det gælder også energirige drikke som eksempelvis kaffe, energidrik og sodavand. Det skal du helst også undgå for at kunne være sikker på, at du får en god søvn. I stedet for at bruge din energi lige inden du skal sove, bør du bruge den i løbet af dagen. Hvis du dyrker motion midt på dagen, vil du opleve det bedst mulige resultat.

Du skal finde roen

Søvnproblemer kan påvirke din krop meget, hvor du vil opleve at dit energiniveau og din koncentrationsevne er lave. En dårlig nattesøvn med utallige forsøg på at finde den rigtige sovestilling føre til smerter i nakke, ryg og lænd. Derfor bør du have en massagestol som kan lindre smerter, og dermed få dig til at føle dig mere rolig. Samtidig med at den vil kunne lindre dine eventuelle smerter, som vil være forbundet med den dårlige søvn, vil en massagestol også kunne give dig en god ro. Du bør nemlig slappe af og finde en god ro, hvilket specielt gælder inden din sengetid. Du bør også mindste dit skærmforbrug, da det også kan drille din nattesøvn. Et god alternativ vil være at læse en god bog, som du rigtig kan fordybe dig ind i.

Du kan med fordel prøve at drikke noget varmt, når du skal slappe af om aften. Det kan eksempelvis være en kop varm te med din yndlingssmag, hvor du eventuelt kommer lidt sukker eller honning i. Det vil få din krop til at slappe meget mere af, og du kan nu se frem til en dejlig nattesøvn uden, at du vågner for mange gange. Men husk nu også, at det er helt normalt at opleve lidt søvnproblemer i ny og næ.